Social Media uitbesteden

Dat social media belangrijk is voor ondernemers, weten we allemaal. En ja, ook jouw gasten of klanten bevinden zich op Social Media. Met Social Media kun je eenvoudig in contact komen met (nieuwe) gasten of klanten, je naamsbekendheid vergroten, de vindbaarheid van je website verbeteren (SEO) en zorgen voor voor meer bezoekers van je website.

Maar veel ondernemers vinden het lastig om regelmatig nieuwe berichten op Social Media te plaatsen. Want wat moet je dan plaatsen? En op welke Social Media kanalen? En hoe vaak? Veel ondernemers hebben er te weinig tijd voor, weten er te weinig vanaf, of hebben er gewoon geen zin in. Uitbesteden is dan dè oplossing!

Waarom social media uitbesteden een goed idee is:

Als je geen tijd of zin hebt op je Social Media accounts actief bij te houden, dan is het uitbesteden van je Social Media een logische stap. Ik help je graag met het creëren van professionele en originele content (berichten) en het plaatsen van deze berichten op de verschillende Social Media kanalen zoals Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest of Twitter. Vooraf bepalen we samen welke Social Media kanalen voor jouw onderneming interessant zijn. Waar jouw doelgroep actief is.

Als je wilt kan ik ook voor je reageren op reakties op jouw berichten en vragen beantwoorden van volgers (fans) beantwoorden (webcare). Zodat jij er geen omkijken naar hebt.

Uiteraard hou je zelf altijd de controle. Jij bent en blijft eigenaar van jouw Social Media accounts. Je klanten zien niet dat ik de berichten voor je heb gemaakt en geplaatst. Als je wilt kun je zelf ook berichten blijven plaatsen en reageren op je Social Media.

Voordelen uitbesteden social media:

Door je Social Media uit te besteden houd jij tijd over voor dingen waar je goed in bent, waar je wel zin in hebt. En je hoeft niet iedere keer weer op zoek te gaan naar inspirerende onderwerpen en foto’s voor je berichten.

Enkele voordelen van het uitbesteden van social media:

  • Tijdwinst:
    Je hoeft niet steeds opnieuw nieuwe onderwerpen voor berichten te bedenken en foto’s erbij te zoeken. Je houdt tijd over voor dingen waar je wel zin in hebt, waar je wel goed in bent.

  • Naamsbekendheid en nieuwe gasten/klanten:
    Je vergroot de naamsbekendheid van je onderneming en trekt nieuwe gasten (klanten) aan

  • Professionele aanpak:
    Altijd unieke en creatieve berichten, welke perfect aansluiten bij jouw onderneming en doelgroep

  • Contact met je gasten/klanten:
    Je houdt actief contact met je (vaste) gasten/klanten

  • Meer bezoekers van je website:
    Door regelmatig bij je Social Media berichten links naar je website te plaatsen, zullen meer (potentiële) gasten/klanten je website bezoeken.

Wil jij ook de voordelen van Social Media, maar de werkzaamheden uitbesteden?

JA, IK WIL MIJN SOCIAL MEDIA UITBESTEDEN

Hoe werkt het?

1 Kennismaken en strategie bepalen:
Eerst wil ik jou en jouw onderneming beter leren kennen. We bespreken o.a. jouw doelgroep, doel en huisstijl, zodat ik de Social Media berichten zo goed mogelijk kan laten aansluiten op jouw onderneming. Ook bespreken we welke Social Media accounts voor jou interessant zijn: zitten jouw klanten op Facebook of Linkedin? Of juist op Instagram, Pinterest of Twitter? En we bespreken onderwerpen voor jouw Social Media berichten voor de komende periode.

2 Opstarten of optimaliseren van Social Media accounts:
Wanneer je nog geen, of niet de juiste Social Media accounts hebt, dan start ik deze voor je op en richt ze in met jouw bedrijfsgegevens. Heb je al wel de juiste Social Media accounts, dan check ik voor je of ik ze kan optimaliseren.

3 Social Media content maken, inplannen en plaatsen:
Vervolgens ga ik berichten voor je maken, en o.a. de juiste foto’s erbij zoeken. Deze berichten plan ik in. Deze berichten zullen dus op een gekozen dag en tijdstip geplaatst worden op jouw Social Media accounts. Je gasten/klanten kunnen niet zien dat ik de berichten gemaakt en ingepland heb.

Per week plan ik 3 berichten per kanaal in, op de vooraf afgesproken Social Media kanalen (Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest en/of Twitter). Deze berichten kun jij dus altijd vooraf (op de publicatiekalender) bekijken, voordat ze op Social Media geplaatst worden.

4 Webcare: reageren op Social Media:
Vervolgens is het belangrijk om op de Social Media te reageren op reakties en vragen te beantwoorden. Zo zien je klanten dat je actief betrokken bent. Je kunt dit zelf doen, maar ik kan dit ook van je overnemen (webcare), zodat je er geen omkijken naar hebt.

5 Maandelijkse rapportage & overleg:
Iedere maand ontvang je een duidelijke rapportage, waarin je de resultaten van de Social Media berichten kunt bekijken. En iedere 3 maanden bespreken we de resultaten. We bekijken welke berichten succesvol zijn en welke verbetering nodig hebben. Ook bespreken we onderwerpen voor de nieuwe berichten voor de komende 3 maanden.

Wat zijn de kosten?

Er zijn diverse Social Media abonnementen mogelijk. Standaard plaats ik 3 berichten per week, per Social Media kanaal. Dus bijvoorbeeld 3 berichten op Facebook, 3 berichten op Linkedin èn 3 berichten op Instagram. Met 3 berichten per week blijf je regelmatig zichtbaar voor je doelgroep. Wil je meer of minder berichten per week, dan kan dat natuurlijk ook. En vooraf bespreken we welke Social Media kanalen voor jou interessant zijn en hoeveel. Kies je voor Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest, of Twitter? Of een combinatie van 2 of 3 kanalen? Het is allemaal mogelijk en ik adviseer je graag.

Jij blijft altijd de baas over je Social Media. De ingeplande berichten kun je vooraf bekijken op de publicatiekalender. Zo weet je precies wat er wanneer geplaatst wordt. En je klanten zien niet dat ik de berichten voor je heb gemaakt en geplaatst.

Je kunt zelf op de Social Media berichten reageren of dit aan mij uitbesteden (webcare). En je kunt naast de door mij gemaakte en ingeplande berichten ook zelf berichten blijven plaatsen, als je dat wilt.

De Social Media abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. Je zit dus niet vast aan een lang en duur contract.

Bekijk de 3 Social Media abonnementen en de tarieven (exclusief BTW) (BTW is niet van toepassing: vanwege de gekozen Franse bedrijfsvorm, hoef ik geen TVA (=Franse BTW) te berekenen. Deze BTW hoef jij dus ook niet te betalen.

Natuurlijk kunnen deze abonnementen aangepast worden, als je specifieke wensen hebt.

Heb je nog vragen? Laat het me weten, dan bespreken we samen de mogelijkheden.